Party, party!

Visst är det kul med party och ännu roligare med "party" spel. Dock börjar det gå lite till överdrift när det gäller Nintendo Wii. Var precis inne på den eminenta sidan IGN.com och såg då att de har släppts ett "Carnival Games" till Wii. Förutom detta kommer snart "EA playgrounds", "Rayman Raving Rabbits 2" och ytterligare ett gäng liknande spel. Ser ni mönstret?

Ja det kommer andra spel också visserligen. Metroid Prime 3 har precis släppts och Resident Evil 4 kom för inte så länge sedan. Mario Galaxy kommer i november, men det är ändå med lite nervöshet jag ser framåt på Wii:s spelkarta. Boogie som jag var så exalterad över verkar få jättedåliga betyg och man kan se det som ett partyspel..... precis som man kan se Mario and Sonic at the Olympic Games som det också, även om det verkar grymt kul.


Det som även oroar mig är att det återigen är Nintendos egna spel som lockar mest. Det visar visserligen att Nintendo gör bra spel, men det skulle vara bra om ett antal andra företag också visade sig vid framkanten och att Nintendo Wii inte självdör som Gamecuben gjorde. Usch vad jag låter domedagsaktig. Det blir nog bättre efter nyår, då spelföretagen fått upp ångan när det gäller konsollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0