Inte bajsmamma!

Läste på DN:s hemsida att enligt en undersökning i australien så är barns förebilder till största del mamma och pappa. Själv kommer jag inte ihåg vilka mina förebilder var, men jag har ju alltid sett äventyrare som stora förebilder, så det var säkert Link eller He-man eller liknande. Sedan lyckades jag klicka mig vidare till en blogg där en mamma hade läst samma artikel och frågat sina barn vilka de såg upp till. Den yngsta ville tydligen vara som sin farbror, medan den äldre (femåring) ville vara som doktor mugg. Stackars barn säger jag bara, men det var inte slut där, dessutom frågade hon om de inte ville vara som mamma. Då fick hon till svar "Nääää, inte bajsmamma". Hade jag varit förälder hade jag blivit förkrossad och sedan sparkat ut ungarna i vinterkylan och hoppats på att en varg eller björn käkat upp dem.

Undrar om Anna skulle bli glad om jag lärde våra barn (om vi skaffar några) att kalla henne för bajsmamma. Är ju ganska kul egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0