NES adventskalender

Då var det första advent, sitter här i ljuset av advenststaken med ett glas julmust och lyssnar på julmusik. I och med att jag hittade de andra julkalendrarna började jag fundera på om inte jag också skulle göra en. Dock så insåg jag att det skulle ta alldeles för mycket tid. Jag ville däremot inte släppa iden helt och efter att hittat gamla videos på reklam för spel på youtube, insåg jag att jag har varit med tillräckligt länge för att faktiskt kunna sätta ihop en lista på de spel som jag har gillat mest. Eftersom det skulle bli en gigantisk lista, valde jag att smala av den till att välja ut de 20 NES spel som har betytt mest för mig och som jag har haft mest kul med. Så idag satte jag mig ner och gjorde en lista på alla de Nintendo 8-bitar spel som jag tyckt var roligast att spela. Det blev ca 40 spel på listan och då hade jag hoppat över ytterligare ett 20-tal som jag inte riktigt tyckte passade in i sammanhanget. Av dessa 40 spel var jag nu tvungen att välja ut 20.

Sagt och gjort, en timme senare satt jag där med 20 spel, som nu dessutom skulle rangordnas. Så nu har jobbet påbörjats och jag har valt ut fem spel som hamnar på platserna 20 till 16. Det är även nu hög tid för mig att presentera "Gwellmyns adventskalender". En kalender där jag kommer varje advent att räkna ner de 20 högst värderade NES spelen hos mig. Jag börjar som sagt idag med platserna 20 till 16 för att adra advent ta plats 15 till11, tredje advent 10 till 6 och slutligen den fjärde advent avslöja de fem högst rankade NES spelen hos mig.

Så mycket nöje mina vänner och kom gärna med kommentarer, är alltid kul att veta vad folk tycker om listan, om de håller med, om det är något spel ni minns särskilt mycket osv.

Kalendern hittar ni här:
http://gwellmyn.blogg.se/adventskalender

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0