Around, around we go

Idag skulle jag testa mitt någorlunda nya inköpta Crackdown, varför jag inte gjort det tidigare vet jag inte riktigt, tillfället har liksom inte uppstått. När jag väl satt i spelet och laddat ner de uppdateringar som finns är jag beredd att ge mig an de ondingar som väntar..... trodde jag. Jag trycker på "Campaign" och ska sätta igång, men det som jag möts av är en snurrande Crackdown loga och inget händer. Efter ett par minuters väntande startar jag om maskinen och prövar igen. Samma sak igen. Suckandes tar jag ut spelet och letar upp kvittot. Det har visserligen 12 dagar sedan jag köpte spelet på GAME och på deras begagnade produkter har man endast bytesrätt i 10 dagar, men jag kan i alla fall göra ett försök att byta det mot ett nytt.
 
Sagt och gjort så kollar jag upp bussen till Farsta Centrum och åker dit. Väl framme får jag reda på att det är oftast inga problem att byta ut spelen, även om tiden gått ut, men att jag då är tvungen att åka till GAME drottninggatan då det var där jag inhandlade spelet. Efter lite muttrande sätter jag mig på tunnelbanan och åker hela vägen in till stan. På Drottninggatan visar det sig att de inte har något ex av Crackdown inne, men de föreslår att jag ska kolla på Västermalmsgallerian. Vänliga som de är lyckas jag få dem att ringa dit och kolla iförväg och där finns ett spel som de kan lägga undan åt mig. Jag knatar iväg till tunnelbanan och missar den med en hårsmån och får då vänta 10 minuter på nästa (egentligen 5, men nu pratar vi SL minuter). På plats i Västermalmsgallerian får jag äntligen tag i ett nytt ex och kan åka hem.

En tripp som skulle ta ungefär en halvtimme tog nu istället nästan exakt 2 timmar. Jag har inte fått chansen att kolla att spelet funkar än, eftersom Anna sitter och ockuperar tv:n med Twillight Princess. Måtte gudarna vara med mig när jag stoppar i spelet sen, för jag har ingen lust att åka runt halva stan igen för att få tag i ett nytt exemplar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0