Vad har hänt?

Ser att det var ett bra tag sedan jag skrev senast i bloggen, får försöka bättra mig på den fronten. Så vad har hänt sedan jag skrev senast. Låt se, jag har jobbat en del på SF. Detta bolag som jag blev lite förbryllad över hur jag i fortsättningen ska tänka om.

Om ni har läst mina tidigare inlägg så vet ni att SF Bio egentligen inte står direkt högt i kurs hos mig. Men så kom den vanliga dagen när vi skulle få vår sommarpresent. Tidigare år har vi fått dvd filmer som egentligen ingen vill ha, en picknick ryggsäck, en solstol, en fotboll osv. Inga direkta höjdargrejjer, men acceptabla. Under förra året så pratades det hela tiden om "Spar 06" och det var folk som skulle sägas upp och det var omstruktureringar och fan och hans moster. Så döm till vår förvåning när vi plötsligt, den här sommaren, får varsin digitalkamera i 2500 kronors klassen! "Tack SF bio" som reklamen säger.
Nu behöver vi inte skaffa någon ny när vi åker till Japan.

Sedan har min bror varit på besök, med sig hade han en kamrat vid namn Sara. Min bror, som är spelgalen också, shoppade loss rejält på SF-bokhandeln och Dragons Lair, han hade två påsar och en väska fylld med spel när han åkte härifrån idag. De besökte även ett par museum, själv var jag med när de gick till Skattkammaren på kungliga slottet, måste säga att jag blev grymt besviken, var inte mycket att se där. Hade i alla fall hoppats på fler juvelbesatta kungliga vapen och liknande, men antar att man inte kan få allt.

Anna föreslog även att vi skulle ta en guidad tur på Segways. Som ni kan se nedan.
Det var riktigt kul att åka runt på dessa tvåhjulingar och man kunde komma upp i ganska hög hastighet, när vi fick chansen att testa. De åker framåt genom att man lutar sig framåt och de stannar när man lutar sig bakåt. Balansen håller den själv till stor del, men det gäller att man litar på maskinen, som Sara tyvärr fick erfara. När vi nästan var klara och var påväg ner i parkeringshuset så fick hennes maskin lite spatt och hon lutade sig så mycket bakåt att hon rent instinktivt satte ner ena foten och föll av segwayen och slog sig ganska rejält. Så om ni ska åka på dem, se till att verkligen känna er bekväma på dem.

Men både jag och Anna kan varmt rekommendera att testa, det var hur kul som helst.

 

Kommentarer
Postat av: k-paw man

du behöver inte lova att du ska skriva oftare! Vi blir så glad varje gång du skriver ändå och så slipper du ha dåligt samvete om du inte börjar skriva oftare.
Jag tycker segways verkar otäcka... men, det ser ju lite kul ut.
Juste present från SF. De vill väl visa sin uppskattning nu när de håller på och bökar som värst?

2007-07-02 @ 13:02:13
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0