Pang! Du är död, hehe.....

Idag har varit en väldigt händelserik dag. Det började med att jag gick upp och planerade åka in till stan för att träffa Stoffe på webhallen närmare lunch, anledningen kommer jag till. Men strax efter att jag kommit upp ringer min chef från SF och undrar om jag kan komma dit på ganska kort varsel, för det ska vara ett möte om en omorganisation. Så jag åker in till Filmstaden Söder strax före lunch.

Där får jag veta att SF har köpt Biopalatset i Stockholm och i Göteborg. Detta leder till att SF har bestämt sig för att de ska lägga ner Filmstaden Söder och flytta över all verksamhet till Biopalatset. Detta kommer självfallet inte att ske på en gång, utan närmare hösten. Dock tar SF över biopalatset med omedelbar verkan. Det som är frågan är också hur alla anställningar kommer att se, eftersom dessa kommer att rivas upp och nya tjänster kommer att skapas. Frågan är om jag kommer att få behålla min fasta tjänst, eller om jag kommer få kliva ner till poolpersonalen som visserligen är inte så hemskt, förutom att jag då inte får behålla mitt kort med oändligt antal fribiljetter =(

Efter mötet åkte jag in till Webhallen för att träffa Stoffe. I helgen kommer vår nya spelförening, Multiplayer, tillsammans med Microsoft och Webhallen hålla i ett arangemang där man får testa betaversionen av Halo 3 till Xbox 360. Betan släpps egentligen först på onsdag, men genom att Stoffe jobbar på Microsoft har vi fått chansen att låta folk testa spelet tidigare. Så idag installerade vi allting som behövdes och på kvällen kom pressen för att testa betan. Även vi i styrelsen var där och prövade spelet. Det var visserligen kul, men jag är inget stort fan av FPS. Dessutom tyckte jag nog att kartorna var lite tråkiga.

En glad överaskning som väntade när vi kom hem var att våra DS spel hade dykt upp, så snart ska jag börja spela Hotel Dusk och självfallet måste jag testa Cooking Mama.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

vänta. de ska alltså flytta allt till biopalatsen? men... biopalatset har ju mycket fulare och äldre lokaler och dåligare grejer över lag... varför då? o.O

kul med att det verkar gå fint med spelföreningen.

2007-05-12 @ 06:09:54
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Tobias

För att biopalatset fräschades upp för typ ett och ett halvt år sedan och för att den har fler salonger. Visserligen var det bara ytan som fräschades upp tydligen. Maskinerna är en katastrof och mycket annat behöver fixas, men det beror mest på att Astoria inte har haft råd att renovera resten av byggnaden. Jag tycker också att det är trist, jag trivs på FS Söder.

2007-05-12 @ 09:32:28
Postat av: k-paw man

men så SF-Söder ska liksom bara bommas igen och inte användas mer?

2007-05-19 @ 05:45:14
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Tobias

SF-Söder kommer att bommas igen ja. I höst räknar de med att ha flyttat över all verksamhet till Biopalatset istället. Så Söder kommer vara öppen över sommaren och fram till kanske september. Om jag känner SF rätt så kommer det ta ytterligare någon månad innan allt är klart med flytten och så.

2007-05-19 @ 12:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0