En enda recensent??

När jag surfade omkring på olika sajter, kom jag in på loading.se och såg att de hade en recension på Mass Effect. Eftersom spelet har intresserat mig en del så tog jag mig tid och läsa igenom den. Min förhoppningar inför spelet sjönk inte direkt, utan tvärtom. För att få lite mer kött på benen började jag kolla in andra sidor som också recenserat det. Det jag reagerade på var inte att spelet fått riktigt fina betyg. Nej det som jag reagerade på var att alla recensionerna var nästintill identiska. De alla skrev nästan e-x-a-k-t samma sak om spelet. Vilket får mig att tro att det är en person som har skrivit recensionen, sedan har andra sajter tagit recensionen, ändrat några ord här och där, för att sedan sätta sitt egna namn på den.

Jag kunde inte låta bli att faktiskt bli lite förbannad. Det känns visserligen fånigt, men det är inte första gången det händer. Kan inte recensenter faktiskt försöka sätta sin egna personliga touch på recensionen. Eller har alla recensenter exakt samma smak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0