Höga klackar

Det var visserligen ett par dagar sedan det snöade, och det mesta har töat bort. Men under de dagar som det töade, förvandlades den blöta snön till hal is. Under de senaste dagarna har jag dessutom sett otroligt många människor halka omkring på dessa isar. Det är då jag börjar fundera, hur sjutton tänker de kvinnor som sätter på sig klackar, och speciellt stilettklackar, och ger sig ut på liv och död?

Även om de tycker att det är snyggt med höga klackar, så måste väl ändå självbevarelsedriften sätta in? Alla halkar omkring och jag har sett ett antal kvinnor som snubblar omkring och som börjar nästan gråta av smärta när de deras vrist viks dubbel. Det är inte bekvämt att gå i högklackat i vanliga fall (jupp, jag vet faktiskt hur det känns), så då måste det vara ännu värre när man halkar omkring, som Bambi på hal is.
Eller har jag fel?

Kommentarer
Postat av: Xboxflickan

Klyshigt värre, men vill man vara fin får man lida pin!

2007-11-23 @ 08:37:20
URL: http://xboxflickan.se
Postat av: Gwellmyn

Jag vill inte vara sån, men oftast är det inte så förbannat snyggt. Så jag tycker att det är en ganska lam förklaring.

2007-11-23 @ 21:26:33
Postat av: Sanna

Fast det piggar ju upp med lite spänning i vardagen. "Kommer jag överleva promenaden eller inte..." Liksom.

2007-11-25 @ 10:36:12
URL: http://kontrakt.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Det skulle vara det möjligtvis. =)

2007-11-25 @ 17:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0