Hur stor är sannolikheten?

Jag har haft turen att få tag i två fribiljetter till en förhandsvisning av filmen Stardust. Glad i vågen börjar jag höra mig för bland min bekantsskapskrets för att se om någon vill följa med och se filmen. Döm om till min förvåning när jag efter ca 15 samtal fortfarande inte fått tag i någon som vill eller kan följa med. Jag kan förstå om kanske de 2-3 första personer jag hör av mig till inte kan, men efter x antal samtal börjar jag tro att det är en konspiration mot mig. När jag dessutom börjar komma in på folk som jag vanligtvis inte träffar mer än kanske någon gång per år, börjar inse att detta är illa.

Då kommer en räddande ängel i form av Angelica (som jag faktiskt frågat bland de första, men inte fått något svar av) och säger att hon jättegärna går på bio med mig. Jag har äntligen fått tag i en date (mwhahaha. jag kommer att snott henne från dig när du minst anar det Jens =P ) och allting är frid och fröjd. Nu ska jag bara träffa henne och gå på filmen också. Jag har bara varit på bio med henne en gång och då verkade allting gå bra. Då satt jag visserligen inte bredvid henne, så att det kan vara så att hon frågar en massa saker eller tuggar frenetiskt på saker, men jag tror att det ska gå bra.

Återkommer senare om hur filmen var, nu ska jag försöka få någonting i magen. Kanske en kanelbulle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0