"Syster, lägg till handlingarna att patienten somnade in 11.57"

Redan för en vecka sedan började min Xbox 360 att krångla. Bilden frös och när jag försökte starta om den så blinkade tre, fåniga, små röda lampor. Redan då visste jag att det var bara en tidsfråga innan den skulle klappa ihop helt och hållet. Idag var den tidsfrågan. Skulle spela lite Shadowrun med min kära kamrat Jens, då den fryser bilden och sen vägrar att komma igång igen överhuvudtaget.

Så jag plockar upp telefonen och ringer Microsofts support. Får där prata med en skånsk kille, som jag har lite svårt att förstå. När jag väl förstår att han vill att jag ska kolla om lampan på nätaggregatet fungerar så börjar jag äntligen komma in i hans dialekt och därefter fungerar det ganska bra. Jag får uppge ditten och datten, och som sista försök så ber han mig att ta loss minnet på konsollen och sedan sätta på den. Den fryser visserligen inte direkt, men jag vet att det kommer att komma. Han säger då åt mig att vänta en stund för att se vad som händer, under tiden har jag honom kvar i telefonen och känner mig allt mer fånig. Börjar fundera på om jag ska påbörja en konversation med människan eller inte. Efter två-tre minuter säger jag att bilden har fryst fast den inte gjort det. Han ska då se till att den får komma in på support.

Håller med Anna. Det låter lite hemskt när man säger att det nu ska dyka upp folk och ta med sig den skadade kamraten. Låter ungefär som att männen från ett stort konspirationiskt företag ska komma och ta "hand" om en utomjording. Nåväl det är ju bra att den får komma in på service, så att jag får chansen att spela klart Halo 3. Ska jag bara se till att få lampen de skulle skicka och ringa UPS:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0