Jag föll för grupptrycket.

Jupp, det är sant. Jag kunde inte hålla mig, det blev ett exemplar av GTA4. Jag var aldrig ett stort fan av de tidigare delarna i GTA serien, förutom möjligtvis de två första som var lite charmiga. Mest för att jag har haft svårt för glorifieringen av våldet och den otroligt snedvridna kvinnosynen. Det här spelet verkar fortfarande hålla fast till viss del av detta, men samtidigt har jag läst mycket gott om det och att huvudkaraktären, Nico ska vara betydligt mer sympatisk. Läste till och med någonstans att man kan klara spelet utan att bli alltför våldsam och brottslig. Så jag tänker göra det här spelet till ett litet expriment. Jag ska försöka klara spelet, utan att göra för många brottsliga handlingar - kommer säkert bli svårt att inte stjäla bilar -, inte köra över människor, undvika strippklubben och prostituerade om det inte tyvärr ingår i själva handlingen. Jag vill göra ett försök att se om spelet går att spela utan att känna för stora skuldkänslor. Det är säkert många som tycker jag är fånig, men då får ni göra det.

Kommentarer
Postat av: Kossan

Jag gillade inte 2,3/SA/VC i serien men 4 är faktiskt bra.

2008-05-01 @ 00:24:59
URL: http://www.ludus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0