Massor av Pussel

Jag är visserligen kvar uppe i Skellefteå, men det hindrar mig inte från att klara av Professor Layton and the Curious Village. Så nu står det 6-5 till Farbror Atlas. Men jag närmare mig, är bara en tidsfråga innan jag är förbi.

Professor Layton är ett übermysigt spel med massor av pussel. Spelet handlar om att Professor Layton och hans lilla medhjälpare Luke har blivit inbjudna till St.Mystere för att finna det "Gyllene Äpplet". Förutom detta kantas historien av massa underliga figurer, massor av pussel och tankenötter och en grafik som får vem som helst att smälta. Det är ett spel som är perfekt att bara ta upp och spela lite då och då, eftersom man får en recap av vad som hänt varje gång man startar upp spelet. Dessutom går det att ladda ner ännu fler pussel via wi-fi, vilket gör att spelet aldrig riktigt tar slut. Innan man dessutom har kommit igenom alla pussel i spelet har det nog gått ganska lång tid.

image29

Avklarat 2008

1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass
2. Mass Effect
3. Army of Two
4. Portal
5. Professor Layton and the Curious Village

Kommentarer
Postat av: Farbror Atlas

Najs bajs. Professor Layton är ett av spelen som jag har ligger oavklarat med några timmar på spelklockan. Ska definitivt återvända till det snart igen. Känns som det passar bra när solen tittar fram än mer och hängmattan är framtagen. :)

2008-04-21 @ 10:06:09
URL: http://farbroratlas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0