Nintendo datum

Nintendo lanserar idag nya släppdatum. Det som de flesta längtar efter är nog Super Smash Bros Brawl som kommer att släppas den 27:e Juni. Själv är jag inte så hypad över spelet, men det kan säkert vara skoj. Då är jag mer intresserad av de två andra produkterna som fått datum. Nämligen WiiWare som släpps den 20:e Maj och Nintendos egna Nintendo-Channel som släpps den 30:e Maj. WiiWare kommer erbjuda nya, mindre spel, ungefär som Xbox Arcade gör idag. Själv är jag riktigt sugen på Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King som släpps samtidigt som WiiWare, hoppas jag i alla fall. Nintendos egna kanal kommer att, om jag förstått det rätt, bland annat visa kommande spel via videos och text, samt kommer det gå att ladda ner demos. Låter mycket lockande. Nu fattas det bara en "History Channel" där man kan få se information om äldre spel. Skulle vara askul att få se intervjuer med personer bakom spelen, hur de tänkte när de gjorde dem, vad deras ide var från början och hur det blev. Lite underlig kuriosa och annat skoj. Men det är väl för mycket att hoppas på.
Som avslutning har jag letat upp en video på Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King, så att ni får se vad det är för sorts spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0