Sagan om nätadaptern. Del 2

Tog idag bussen tillbaka till Farsta Centrum och knallade ner på Kjell & Co. Den här gången var det nästan folktomt, så jag behövde inte ta någon kölapp utan kunde traska direkt fram till en kille bakom disken. Killen som jag hade köpt varan av dagen innan var också där, men upptagen med en annan kund. När jag berättade för den nya killen om mitt problem sa han direkt "Ja, det vet jag att den inte passar, vilket min kollega borde vetat också". Han gick iväg för att kolla efter en annan modell av nätadapter, men det visade sig att den inte heller passade till pluppen. Pluppen passade inte till någon av deras universala nätadaptrar, vilket gjorde personalen lite konfunderade. Killen bad mig vänta, medan han ringde till huvudkontoret. Efter en kort väntan kom han tillbaka och meddelade att de tydligen hade gjort bort sig och att den var fel sorts plupp som skickats ut och de visste inte när den andra skulle komma in.

Med en stor suck fick jag i alla fall pengarna tillbaka och begav mig till OnOff för att kolla. I den butiken var det fruktansvärt rörigt då de byggde om. Jag lyckades inte hitta någonting och orkade inte fråga heller. Min vandring gick då vidare till Clas Ohlson. Gick inte mycket bättre där. Hittade samma universala laddare som hos Kjell, men det hjälpte inte mycket. Väl hemma har jag nu beställt en orginal laddare från Dustin. Förhoppningsvis kommer den innan fredag.

Fick i alla fall njuta av vårvädret i Farsta.

To be continued......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0