My precioussssssss!!!!

Var iväg igår och köpte ny TV. Min gamla 32" Widescreen TV har visserligen varit en kär trotjänare under flera år, men nu är det faktiskt dags att stega in i en ny era. En era där tjocka tv-apparater inte har någon plats. Så efter att kollat runt lite på nätet så fastnade jag för en 42" Philips från Netonnet.



Sagt och gjort, jag hörde av mig till en vän som ställde upp på att köra mig till deras lagervaruhus för att hämta hem den nya familjemedlemmen. Vägen dit var lång och trång, speciellt med tanke på att vi hamnade i de bilköer som prångt skulle åka hem till Norrtälje, dessutom regnade. Men efter ca två timmar hade vi fått hem konkalånget och jag kunde sätta upp TV:n på bänken. Hela kvällen satt jag och lekte med inställningarna och jag hade dessutom missat att TV:n hade inbyggd digitalbox, så nu kan jag se på Kanal 1 och 2 i digitalform, mycket trevligt!

Den stora skillnaden kom dock när jag satte på min hederliga Xbox360, vilken jäkla skillnad! Nu kan jag faktiskt se alla texter och detaljer, grymt! Min Wii blev dock inte lika glad, eftersom den kör på kompositkabel och ser rent utsagt som bajs. Så det blir att skaffa en ny kabel till den också (nej inte en sådan som man gör i toaletten, det räcker med en referens till sådant.) Problemet är att det bara finns uttag för en komponentkabel, så antingen får jag sitta och byta mellan dessa, eller så får jag skaffa en ny Xbox som har hdmi uttag. Jag är riktigt sugen på det senare, men med tanke på vad TV:n gick på, så vette sjutton om det är en bra ide. För er som vill ha spec på TV:n så kan ni ta en kik på Netonnets hemsida.

Och så till dagens Wii Fit pass.....

Onsdag 6:e Augusti

BMI:
22.13 (+ 00.03)
Vikt: 71.7 Kg. (+ 0.1 Kg.)

Kommentarer
Postat av: gamergadgetgirl

Wii ser tyvärr bajs ut på en LCD-TV oavsett vilken kabel du använder. LCD-bilden är så otroligt skarp att alla defekter och kanter syns obarmhärtigt. Om inte din TV har specialinställningar som återskapar tjock-tvns eller en plasma-tvs mer förlåtande mjukhet så får du leva med skiten.

2008-08-10 @ 11:53:27
URL: http://gamergadgetgirl.wordpress.com
Postat av: Gwellmyn

Jo jag märkte det, men det såg ännu värre ut med komposit, så jag håller mig nog till komponenten.

2008-08-10 @ 23:19:05
Postat av: gamergadgetgirl

Hoppas att du blir nöjd med komponenten. Själv saknar jag min gamla CRT-TV ibland när jag spelar Wii. Med LCD-TV ser man verkligen skillnaden mellan Wii och nextgen konsolerna.

2008-08-12 @ 13:55:25
URL: http://gamergadgetgirl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0