Super Smash Bros nördigt.

Det är ännu inte säkert när nästa del i Super Smash Bros serien når våra breddgrader (För er som vill veta mer kan kolla här). Hypen om spelet är däremot otroligt stort, även om jag inte hoppar av glädje inför spelet så är jag i alla fall lite nyfiken på det. Hur kommer det se ut, hur kommer kontrollen att inkluderas (eftersom det är Wii) och vilka karaktärer kommer vara med. Så tror jag många gamers tänker på spelet, ett spel som man har kul med.

Sen har vi Smash-eliten. De som inte bara ser spelet som något roligt, utan som en livsstil i sig. Jag brukar kallas för nörd och är en stolt nörd. Men Smash-eliten är ett steg värre. De är riktiga übernördar. Inget ont om dessa, men ibland känns det som att de går lite överstyr. Hittade den här forumetråden på gamecore.se. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Första inlägget lät bra, personen i fråga lade upp tråden för att... "Den är till att förse er med det senaste jag vet om Brawl..." . En bra ide och inget jag klankar ner på. Sen kommer de roliga och riktigt nördiga. Han börjar berätta om hur de olika slagen är påverkade och hur de fungerar. Sen börjar en diskussion om hur man blir en riktigt elitspelare. Jag tycker det är fint på ett sätt och skrämmande på ett annat. Tycker de här spelarna egentligen att det är kul att spela? Spelar de endast för att bli bäst? Kanske tyckte de att det var kul i början, men nu är det mest prestige i det hela? Jag funderar på om jag ska lägga upp en sådan fråga på forumet för att se vad jag får för svar. För alla spelar väl för att det är skoj, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0