Smaken är som baken.

Rubriken säger det som man oftast säger om smaken. I början (och för den delen slutet) av året brukar alla nätsidor, tidningar och annan media som skriver eller liknande om spel, göra årskrönikor om det som varit bäst eller sämst under åren. För några år sedan satt och slukade dessa listor och förundrades över varför vissa spel inte fanns med på den eller den listan. Eller för den delen hur de kunde vara så otroligt korkade att de kunde tycka att "det spelet var bra?" Under de senare åren har jag ändå lyckats få in i min skalle att alla kan inte tycka om alla spel.

Därför blir jag ännu mer fundersam över när de som skriver listorna själva beter sig som att det är deras lista som gäller och inget annat. Hur kan man tycka det om man nu gillar spel så mycket? Det värsta är att de alltid, alltid, skriver i sina listor "att detta är bara mina åsikter, jag förstår att folk inte har samma smak..... men....." och så kommer deras idiotiska kommentarer som egentligen betyder "har ni inte samma smak som mig är ni dumma i huvudet". Jag vill inte peka ut någon speciell lista, eftersom det skulle bli lite väl mycket utpekande mot vissa människor. Men det är förundrande att människor som har spel som sin största glädjeämne i livet, att de inte kan ta att folk faktiskt har annan smak.

Appropå smak så ska jag gå och göra mat nu. Svampsoppa och scones. Mumma.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

Men, klart man tycker att man själv har bäst smak? Annat vore ju konstigt.

2008-01-31 @ 11:26:11
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Arktos

det låter som ett de klassiska problemen: man tycker olika, och när man uttrycker sig så håller folk inte med. Frågan är varför man gillar att ta dela v andras tyckande. Kanske för att vi då kan berikas...

2008-01-31 @ 21:30:01
URL: http://bjornaxen.wordpress.com/
Postat av: Angelica

Svampsoppan var god! :)

2008-02-01 @ 15:37:26
URL: http://xboxflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0