Första spelet avklarat.

Då var årets första spel avklarat. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Ja, jag vet. Jag är lite seg av mig. Men nu är det i alla fall klart. Måste säga att jag är lite besviken. Först tyckte jag att det "innovativa" styrsystemet var ganska häftigt. Men desto längre jag kom i spelet, desto mer irriterad blev jag på det. I slutändan tycker jag nog styrsystemet var ganska kasst. Speciellt i strider. Blev mäkta förbannad gång på gång när Link inte alls gjorde som jag tyckte att han skulle göra. Jag blev inte direkt tagen av berättelsen heller. Den försökte visserligen inte vara stor och episk, men även det där magiska som brukar finnas i Zelda spel var som bortblåst. Nä, förhoppningsvis kommer de bättra sig till nästa spel.

Avklarat 2008
1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Kommentarer
Postat av: Farbror Atlas

Mmm, håller med om styrningen när det gäller striderna men tycker ändå att den tillförde en del när det gäller pusselmomenten.

Det jag störde mig på var det återkommande "The Temple of the Ocean King". Maken till tristare och mer repetiv tempeldesign i ett Zelda-spel har jag aldrig tidigare stött på. Blä!

2008-03-03 @ 13:19:02
URL: http://farbroratlas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0