Istället för musik.

Är nu hemkommen från de djupa skogarna i värmland. Det är riktigt skönt att vara där, men i kortare sessioner. Får se hur det blir i sommar, när jag antagligen ska vara där i några veckor i sträck för att hjälpa till med föräldrarnas butik. Tydligen tycker mina kamrater att jag blir alldeles för högljudd efter jag varit där. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån, men det kanske är sant?

Min resa till Värmland gick med buss. På bussen hamnade jag bredvid en kvinna som kunde tagit upp tre säten själv. Kände mig ganska tillplattad där jag satt mot fönstret. Då ska ni också veta att jag är ganska spinkig och blev nog ännu spinkigare efter fem timmar bredvid henne. Jag hade i alla fall min DS och Ipod att roa mig med. I min ipod hade jag laddat upp med några bra (typ) spelpodcasts. Så jag tänkte dela med mig av de som jag brukar lyssna på. De är inte speciellt många egentligen.

Radio Format
Gamecores första podcast som kommer ut ca varannan vecka. Det är lite si och så med det. Programmet har alltid ett tema. Det senaste var Electronics Art. De är som oftast tre i programmet, med fasta punkter i Alex och Fredrik. Det händer till och med att jag själv dyker upp där.

Puls
Även detta ett program från skaparna bakom Gamecore. Till skillnad från Radio Format, är detta ett kortare program som tar upp veckans nyheter inom spelvärlden. Oftast är de endast två i "studion" men det händer att de tar in gäster. Programmet kommer ut i början av varje vecka.

Radio Speltorsk
Spelpodcast som är lite mer lättsmält, med tre glada gossar vid rodret. Programmet innehåller nyheter, spelnördbatalj och lite diskussioner om olika spel som grabbarna har spelat. Nu för tiden innehåller det även den mycket givande krönikan "Tottes Tankar". Radio Speltorsk kommer ut lite när det passar. Ibland med väldigt tät frekvens, ibland kan det ta ganska lång tid.

Nertankat
Även detta program från skaparna bakom Radio Speltorsk. Programmet är runt 15 minuter långt och fokuserar på de spel som släppts under veckan till Xbox Live Arcade, Virtual Console och Playstation Network. Programmet släpps varje måndag.

1UP Yours
Amerikanskt spelpodcast program där det mesta diskuteras inom tv-spelsvärlden. Allt ifrån nyheter till spel som nyligen släppts eller ska släppas. Programmet släpps varje fredag. Har själv endast lyssnat på ett program än så länge, men det blir det ändring på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0