Kvinna eller svart?

Det börjar dra ihop sig till den som antagligen kommer bli Demokraternas presidentkandidat. Clinton eller Obama? I DN kan man idag läsa om den nya reklamfilm som Clinton staben släppt. Även jag har lagt upp den här nedan.

>

Jag hörde om denna även på radio i morse. Redan då reagerade jag. Efter att sett själva filmen satt jag med gapande mun. Den är riktigt vidrig i mina ögon. Jag håller med de som anser att den utnyttjar människors rädsla. Jag blir nästan lite förbannad. Jag har tidigare tänkt att det känns inte som att det spelar någon större roll vilken av dessa två människor som vinner valet. De kommer vara bättre än vilken republikan (speciellt Bush) som helst. Men jag är inte alls lika säker längre. Nu vet jag visserligen att det med stor chans inte är Hillary själv som har kommit på iden till videon. Men tidigare såg jag henne som ganska sympatisk. Den försvann totalt i och med det där telefonsamtalet som videon pratar om.

Barack Obamas gäng har också gjort reklamvideos. De har även gjort en som ett svar på "Tre-på-morgonen". Det är inte ett direkt mästerverk och det känns som att pajkastningen bara fortsätter. Men jag tycker ändå att den har en viss poäng. Vilket ni också kan se här.


Kommentarer
Postat av: Arktos

Det är verkligen en svår fråga vilken kandidat man ska
önska sig att amerikanerna väljer men från ett svenskt nationellt perspektiv är faktiskt McCain att föredra då han är klart för frihandel som gynnar sverige (och alla länder) medan demokraterna åtminstone är retoriskt emot.

Angående vad Obama står för kan man undra.
http://www.slate.com/id/2185606/

2008-03-06 @ 23:31:54
URL: http://bjornaxen.wordpress.com
Postat av: Gwellmyn

Frihandel i stort kan gynna Sverige absolut. Samtidigt lägger vi allt för mycket vikt på att det är just USA som vi behöver. Även om det är den absolut största marknaden så växer även andra marknader (som asien) tillräckligt mycket för att vi lika bra skulle kunna fortsätta med den handel vi har med amerika.

Sedan när det gäller politikernas åsikter är det nog inte bara Obama som man kan undra vad han står för ;P

2008-03-07 @ 12:08:46
URL: http://gwellmyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0