GTA4 efter ett antal timmar

Mitt första intryck av GTA4 var inte speciellt lovande. Spelet var visserligen snyggt, men det kändes ganska krystat och tråkigt. Uppdragen var reperativa och kändes torra. Ska jag vara ärlig så tyckte jag inte att spelet skilde sig speciellt mycket från föregångarna. Men nu efter ett antal timmar med spelet så börjar jag faktiskt se en ljusning. Spelet låser upp mer och mer. Uppdragen känns fortfarande reperativa, kör från punkt A till punkt B, ha ihjäl någon, lämna ett paket eller bara hota. Men storyn börjar nu faktiskt ta lite fart och Niko börjar kännas som en kille som egentligen vill vara snälla farbrorn, men samtidigt sett hur jävlig världen kan vara och därför behåller sitt tuffa skal på.

Jag håller mig fortfarande inom lagens gränser så långt det går. Som jag nämnde tidigare skulle det bli svårt att inte stjäla bilar, vilket är omöjligt, speciellt när de roligaste uppdragen går just ut på att stjäla ett antal fordon alá Gone In Sixty Seconds. Dock försöker jag undvika att köra på oskyldiga och även att stjäla bilar när folk sitter i dem, även om det är svårt när det åker förbi en verklig dyrgrip.

Jag tycker dock fortfarande inte att spelet förtjänar den hyllning som det fått. Det är ett bra spel, men inte mycket mer. Hade jag satt ett betyg hade det landat runt 7-8 i en tioskala. Orkar ni vänta tills spelet blir billigare så gör det, spelet kommer antagligen fortfarande hålla om ett år eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0