Järn Mannen

image33

Mycket film har det blivit på den sista tiden. Natten till torsdagen var Valborg Movie Night och igår fick jag med mig Tomas på Iron Man. Jag hade inga större förhoppningar på filmen eftersom det är få superhjälte filmer som riktigt bra. Oftast är de helt okej och är roliga för stunden, men är bortglömda när man man kommer ut från biomörkret. Iron Man är inte en film som kommer få en Oscar för bästa film, men jag blev glatt överaskad över hur bra den faktiskt var. Actionscenerna var inte för många, nästan tvärtom, som min kära vän sa kunde det gärna varit en strid till innan slutbossen. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig och Tony Stark kändes verkligen sådär dryg och överklassig som han är. Det är även skönt att se att de för en gång skull hållt sig så nära den riktiga tidningsstoryn som möjligt, även detta är något som brukar slaktas hej vilt av filmbolagen. Det finns en saker som jag stör mig på i filmen, men jag vill inte riktigt prata om dem för då spoilar jag filmen. En sista sak som är riktigt skönt är att se en superhjälte som inte springer runt i spandex.

Kommentarer
Postat av: Kossan

Jag har väntat på den här filmen. Jag älskar superhjältar ;) men dom flesta filmerna är dock som du säger dåliga..

2008-05-03 @ 14:59:07
URL: http://www.ludus.se
Postat av: Farbror Atlas

Är faktiskt rejält peppad inför Iron Man. Ska definitivt gå och se den. Superhjälte-filmer is teh shit! :D

2008-05-06 @ 19:29:29
URL: http://farbroratlas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0