Stuntman: Ignition

image35

Jag fick mina spel igår ifrån Spelbutiken.se, jag hade inga direkt stora förhoppningar på Stuntman: Ignition, men hade i alla fall tyckt att demot som gick att ladda ner på Live Store var lite småkul. Nu, en dag senare, har jag snart kört igenom alla filmerna och måste medge att det är ett riktigt skönt spel. Man tar rollen som en stuntman som blir erbjuden jobb på olika actionfilmer. Uppdragen i början är ganska simpla, då gäller det mest att kryssa mellan olika bilar eller hoppa på en ramp. Lite senare blir det svårare när man plötsligt ska åka nära en viss bil, för att i nästa sekund göra en helomvändning för att åka under en långtradare, för att därefter åka upp på en ramp och i luften träffa en helikopter.

Många av uppdragen får jag göra om flera gånger innan jag får till dem. Men även när de är avklarade så kör jag om dem för att kunna få ett bättre betyg. För det gäller även att själv lista ut vad som ger poäng, man kan samla många extra poäng genom att bland annat försöka åka nära andra bilar eller föremål. Eller att åka upp på bakhjulet på en motorcykel. Kontrollen i spelet är helt okej, även om jag hade önskat att jag kunde fått ha handbromsen på A-knappen istället för C-knappen. Det är ofta jag glömmer bort vilken knapp som är vilken och då är det oftast försent för att lyckas med svängen eller vad jag nu ska göra.

Det absolust skönaste i hela spelet är dock när man klarat alla delar i en filminspelning och man får se trailern för själva filmen. Oftast är filmerna 70-tals inspirerade och riktigt corny, men ack så roliga. Här nedan kan ni t ex se trailern för "Overdrive". Det hade varit skoj om man dessutom hade fått göra de vanliga mänskliga studentsen också och inte bara med fordonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0