Världens tråkigaste spel!

Laddade ner gamla hederliga Amiga spel idag, bland annat för att återigen spela ett äventyrspel som jag kommer ta upp i nästa Spelklassiker och tyckte då att jag lika bra kunde slänga med ett hundratal spel till. Det var ju ändå så länge sen jag spelade Amiga spel. Det var då jag hittade ett spel som heter Gone Fish´n och minns att jag tyckte det vara ganska kul när jag var liten. Märk väl att jag aldrig varit intresserad av fiske varken i den riktiga världen eller den digitala världen (förutom möjligtvis som en bonus grej i roliga spel). Men på något sätt fick jag för mig att Gone Fish´n var kul, så jag satte igång det. Det första som slog mig var hur gräsligt fult det var, som ni kan se på bilderna.

image49

image50

Visst, men kan inte begära för mycket ifrån gamla Amiga spel, men det här var verkligen gräsligt. Den otroligt irriterande midi låten som drar igång och med spelet är också en plåga. Som tur är så försvinner den när väl spelet sätter igång. Så vad handlar det om då? Jo varje vecka bestämmer du, från måndag till lördag, om du ska arbeta eller ta ledigt för att fiska. Arbetar du, så får du in pengar. Tycker du istället att det verkar vara en bra dag för fiske så befinner du plötsligt vid köksbordet där du väljer mellan olika sjöar som du kan åka till på en karta. Sedan bär det iväg till butiken för att köpa bete och lite andra prylar som t ex ny båt. Sedan väntar de stora baddarna i sjön. I alla fall kan man tro det. Som ni kan se på bilden så är det vad som möter dig, du åker omkring i den lilla bruna saken som ska föreställa en båt och när du tror dig hittat en lämplig plats, vilket är helt omöjligt att veta för du får inga indikationer på det, så sätter du ankar och kastar ut kastspöt. Sedan sitter du där i timtals och inte fan får du någon fisk! Det kommer inte ens förbi någon. Nu satt jag visserligen aldrig i flera timmar, det var mer en halvtimme, sedan gav jag upp. Tråkigare spel får man leta efter.

Vad är era erfarenheter av tråkiga spel? Enlight me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0