Battlestar Galactica

En av mina kära vänner tipsade mig för ett tag sedan om Battlestar Galactica serien, den nya inte den gamla hederliga 70-tals klassikern. Då jag är ett stort fan av Star Trek tänkte jag att jag kunde ge BG serien en chans. Så jag införskaffade serien och började titta på första avsnittet. Jag blev lite förvånad över att man blev kastad in i handlingen direkt, utan några större förklaringar och hade lite svårt att hänga med. Det kändes som att jag hade missat något. Vilket jag också hade gjort. Tydligen fanns det en mini-serie på två avsnitt som fungerade som en pilot till själva serien. Efter att fått tag i mini serien så blev första avsnittet betydligt tydligare. Jag har tyvärr bara kommit till femte avsnittet än så länge, då det finns andra saker som pickar på min uppmärksamhet. Men jag gillar den, den tar upp ganska känsliga ämnen, vilket jag gillar.

Nu har jag även fått reda på att Sierra håller på och gör ett spel av serien. Ett spel som kommer att släppas på Xbox Arcade Live. Så spelet kommer inte vara direkt gigantiskt, men förhoppningsvis välgjort och underhållande. Dock är jag lite skeptisk. Det var länge sedan jag lyckades hitta ett bra sci-fi spel, med betoning på rymdstrider. Vi får väl se vad Sierra kan göra med licensen.

image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0