Att hjälpa eller hjälpas?

Först och främst, vår är jättetrevligt. Det är soligt och varmt. Folk är glada och man får chansen att äta glass utomhus utan att se ut som ett fån. Dock är det ett rent helvete för oss allergiker. Plötsligt vaknar man upp varje morgon med ett huvud som känns som att det ska sprängas, ögonen och näsa rinner och man känner sig trött hela dagen. Speciellt gör sig dessa symtom synliga om man glömmer att ta sin medecin på morgonen, vilket jag gjorde. Så hela dagen har jag gått runt och känt mig trött och hängig. Jag slapp i alla fall rinnande näsa och ögon.

Jag läste idag i Stockholm City om en organisation som kallar sig Mentor Sverige. De parar ihop högstadieelever med andra vuxna, som blir som mentor åt dem. De ska inte vara dömmande eller säga hur ungdomarna ska betee sig, utan det handlar om att de ska få chansen att prata med en vuxen mer som en vän. Tydligen är det väldigt lyckat, både för ungdomen och den vuxna. Jag blev faktiskt lite sugen på att kolla upp det närmare. Det skulle vara en bra erfarenhet för mig och samtidigt får jag "hjälpa" en yngre förmåga. Jag har tidigare varit inne på BRIS hemsida och insett jag skulle vilja hjälpa dem också, men då måste jag först bli klar med min utbildning.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

hmm. vad jag inte förstår är varför du måste bli klar med din utbildning för att hjälpa BRIS? Borde inte det gå ändå.. Man kan ju vara sån där telefonkompis och grejer...

Hoppas det blir mindre pollen i luften snart!

2007-05-03 @ 18:49:36
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0