Totte recenserar..... IKEA chokladbakelse

Majoriteten av de som läser min blogg vet att jag älskar tv-spel. Det är en av mina största hobbies och jag har alltid velat skriva om det på något sätt. Jag har i min blogg skrivit om spel, men aldrig gjort direkta recensioner. Det känns lite överflödigt, eftersom det finns hur många spelsidor, tidningar och andra media som gör det så mycket bättre. Men nu tänkte jag faktiskt ge mig in i recensions branchen, men på ett litet annorlunda sätt. Det kommer bli recensioner på allt möjligt. Allt från spel till dushcreme till radioprogram. Men eftersom jag är en tv-spelsnörd, tänker jag behålla lite fokus på tv-spel genom mina betyg. Jag kommer att recensera allting utifrån fyra kategorier:

- Grafik & Ljud
- Spelkontroll
- Handling
- Spelglädje

Oavsett vad jag recenserar, kommer jag hålla mig till dessa fyra kategorier. Betygen kommer att gå från 1 till 5 och alla betyg läggs samman till ett slutbetyg. Om det är något som lyckas ta sig upp i betyg 16 eller högre kommer det få en "Totte rekommenderar" skylt och skulle något hamna på betyg 6 eller lägre kommer den få "Totte avråder" skylt. Alla har hängt med? Bra, då kör vi!!

Recensionen den här gången är.....

image21

IKEA:s chokladbakelse

Grafik & Ljud
Bakelsen är brun. En färg som kan vara ganska behaglig om chokladen ingjuter "kom och ta mig". IKEA bakelsen ger nästan ett sådant intryck. Den ser visserligen ut som en kärleksmums, men ändå känns det som någonting fattas. Den ser ganska glansig ut och man vet inte riktigt om den kommer smaka som en kärleksmums, eller mer som en brownie. När man väl sätter skeden i den ger den inte direkt något ljud ifrån sig, lite "wobblande" möjligtvis av geleöverdraget.
Betyg: 3

Spelkontroll
Bakelsen känns mjuk och den är lätt att penentrera med skeden. Den faller lätt in i munnen och kladdar inte värst mycket.
Betyg: 4

Handling
Att köpa bakelsen är inget stort äventyr. Det enda som krävs är att man tar en tripp till IKEA. Överallt på varuhuset görs det reklam för bakelsen och kartorna till cafeérna är inte svåra att tyda. Bakelsen är inte direkt någon nyhet, men besitter ändå ingen direkt bakgrundshistoria.
Betyg: 2

Spelglädje
Vid första anblick trodde jag mycket mer på bakelsen än vad det visade sig vara. Den smakade som ett mellanting mellan en kärleksmums och chokladfromage. Jag älskar visserligen kärleksmums, men är inte särskilt förtjust av fromage oavsett smak. Smaken av choklad kändes dessutom nästan obefintlig och jag kan inte direkt säga att jag drog på smilbandet när jag åt den.
Betyg: 2

Totala Betyg: 11
En genomsnittlig bakelse, som man faktiskt kan vara utan. Tro mig, det finns betydligt större läckerheter, till och med på IKEA.


Kommentarer
Postat av: k-paw man

när man ser den vill man ju att det ska vara en brownie...

2008-01-15 @ 10:56:31
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Farbror Atlas

He he, kul att läsa. Faktum är att jag åt just en sån här för bara en vecka sen när jag var iväg till IKEA. Kan definitivt hålla med om betyget. Var inte så smaskig som man hoppats på även om den var okej.

2008-01-22 @ 17:16:28
URL: http://farbroratlas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0