Konsten att handla spel, del 2.

En del av mina kamrater (i alla fall en) ifrågasätter varför jag säljer mina spel och speciellt dem som jag tycker mycket om. Saken är den att jag de senaste åren inte har haft det superbra ställt ekonomiskt. Detta leder till att jag inte har råd att införskaffa alla spel jag vill ha. Många gånger så lyckas jag förvisso hitta dem i begagnade hyllorna eller på rea och kan då glatt plocka på mig ett ex under armen. Dock så har jag upptäckt att när jag väl spelat klart ett spel så står oftast spelet i hyllan och samlar damm. Där gör det faktiskt ingen nytta, varav jag tar med dem till min spelbutik och byter in dem mot nya spel. Detta gynnar mig både spelmässigt, eftersom jag får ett nytt roligt spel att spela, och ekonomiskt då jag inte behöver lägga ut gigantiska pengar på spelen. Även om det också händer.

Dock kan jag hålla med min kamrat, att göra sig av med spel som man faktiskt tycker om har visat vara ganska dumt. Det finns ett antal spel som jag kommit underfund med borde finnas i min spelsamling. Den enda konsolen som jag tidigare varit väldigt försiktig med att sälja spel till har varit mina Nintendo konsoler. Nintendo har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Även om min 360 har gått betydligt varmare under året än Wii.

Appropå det så börjar faktiskt bli lite fundersam hur det kommer sig att Wii säljer så förbannat bra. Visst den är innovativ och lockar säkert många nybörjare. Men för oss hardcore gamers finns det ärligt talat inte många spännande titlar och det kommer inte särskilt många i höst heller. Det enda som lockar just nu för mig är Resident Evil 4 och det är egentligen en portning av ett Gamecube spel. Jag var tidigare riktigt sugen på Boogie, men efter att flera sajter och tidningar sågat det vid fotknölarna verkar det inte lika givet längre. Kanske blir det så att jag köper det när det blir billigare.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

blidde boogie sågat? varför då...?

2007-08-26 @ 03:26:23
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: k-paw man

justja.. det jag också tänkte säga var.. att om du inte tänker spara spelen varför inte bara ladda ner dem? det kan man ju göra om man har dålig ekonomi liksom. =P

2007-08-26 @ 03:27:04
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Gwellmyn

Well, egentligen har jag ingen direkt moral när det gäller nerladdning. Men att ladda ner spel gör jag faktiskt inte, då försvinner charmen med spelen tycker jag. Det är väl lite som musikkännarna, jag vill ha skivomslaget och kunna med stolthet se den i hyllan bland de andra spelen.

2007-08-27 @ 07:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0