Skolan hägrar

Nästa måndag smäller det. Då är det dags att ta sig i nackskinnet och dra igång med skolan igen. Har varit skönt att varit ledig och fått ladda batterierna igen. Satt idag och skrev den sista kompleteringen till en rapport som jag fick U på i slutet av terminen. Men det har nog mest att göra med att man var ganska slutkörd. Fick i alla fall godkänt på den absolut sista rapporten, men även lärarna märkte nog att vi var ganska trötta eller hur låter det här citat från deras svar på vår rapport:

"En rapport som känns som den skulle kunna bli tusen så mycket vassare"

Men det känns skönt att gå in i studierna utan att ha någon större uppgift liggandes och dragandes. Som några stackare som har kvar tentan från Socialpsykologin, fy fan vad den var jobbig. Fick göra en omtenta på den som jag precis klarade. Ska bli otroligt kul att träffa klasskamraterna igen också. Även fast Lisa inte kommer att gå med oss längre, kommer sakna henne, hon var ett bra stöd i klassen. Men, men det finns fler trevliga människor. Tänker i alla fall fortsätta hålla kontakten med henne, vill inte förlora henne bara för att hon inte går i skolan längre. Frågan är bara vem jag nu ska skriva min B och C uppsatts med.

Nästa termin ska vi äntligen göra vår praktik också. Något som jag ser verkligen fram emot. Att få chansen att äntra den riktiga scenen och se hur ens kunskaper fungerar på fältet.


Kommentarer
Postat av: k-paw man

huvva tell me about it. min skola börjar dagen efter att jag kommer hem. och så ska jag läsa 45p.. åh herregud.
kul med praktik dock! då kan du få sitta där bakom ditt skrivbord och vara viktig och stämpla "denied" på papper! =D

2007-08-20 @ 13:09:09
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0