7 års lycka och hemmabiosystem

I söndags firade jag och Anna att vi har varit tillsammans i sju år. Det är jäkla lång tid egentligen. Ändå känns det nästan som att det vore längre, på ett bra sätt då såklart =)

Det tråkiga var dock att jag hade fått en dunderförkylning under helgen och Anna mådde inte så bra heller. Våra planer på att åka ångtåg ner till Nynäshamn för att gå på julmarknaden grusades, då vi inte riktigt kändes på alerten för att göra något sådant. Så istället blev det en lugn dag hemma, vi såg på film och åt god mat i form av en salladstallrik.

image16

Var faktiskt riktigt gott. Det såg även mycket fräscht ut, istället för en halvtråkig grå köttbit.

Vi hade även bestämt oss för att införskaffa ett hemmabiosystem som en tidig julklapp till oss själva. Den åkte vi hämtade igår på Netonnet. Något som skulle visa sig vara lite klurigare än vi trott. Netonnet är i första hand en nätbutik, men det har även börjat ploppa upp lagershops lite här och var. Bland annat en i Barkaby här i Stockholm. Vi kollade upp att det vi ville ha fanns inne på lager, sedan körde Annas far oss dit för att vi skulle kunna plocka åt oss godsakerna. Stället såg ungefär ut som Ikeas ta-själv-lager och fungerade på samma princip. Gigantiska lagerhyllor med varor stod uppställda, numrerade och hyffsat enkelt att hitta. Problemet vi dök på var att en av varorna vi skulle ha i paketet verkade slut, nämligen de stora högtalarna i bokträ. Enligt lagersaldot skulle de dock finnas inne. Så vi gick till informationen och bad om hjälp. Jodå enligt dem skulle det finnas fem stycken kvar inne, så det skulle inte vara några problem. Problemet som uppstod var däremot att den enda killen som var van truckförare var på lunch (läs middag) och skulle komma tillbaka lite senare. Tjejen i hjälpdisken fick tag i en annan kille som hade truckkort, men när han väl kom och hjälpte oss märkte vi ganska snart att han kunde inte haft sitt truckkort längre ett par dagar. Han var ostadig på hand och visste knappt vad han gjorde, dessutom hade han ingen aning om var högtalarna kunde tänkas vara. Han började lyfta ner en pall som visade sig vara fel, sen var han tvungen att gå tillbaka till kundservice, där en annan kund hade börjat bråka.

Efter ungefär 15-20 minuter till kom killen från lunchen tillbaka och vi kunde få våra högtalare. Så det som vi räknade med skulle ta ungefär 10 minuter, tog istället nästan en timme att fixa. Som tur var så hade Annas far somnat i bilen och störde sig inte så mycket av att vänta. Efter en biltur hem och mycket lyftande upp för trappor är nu alla paket hemma. Vi var för trötta för att packa upp grejerna, men jag tjuvstartade litegrann igår, med att packa upp högtalarna. Som ni kan se var det inte heller det enklaste, även om jag tycker jag gjorde ganska bra ifrån mig:

image17 

Jag kommer packa upp resten ikväll och försöka sätta ihop allting. Blir nog lättare sagt än gjort om jag känner mig själv rätt.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

woho! grattis till jubiléet!

och vilken present sen!

2007-12-11 @ 12:55:16
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Angelica

jens sa: "Det där är ju inget hemmabiosystem, det där är ju bara Tobias!"

Hursomhelst blev jag avis och insåg att vi också måste skaffa ett hemmabiosystem. :O

2007-12-12 @ 12:23:44
URL: http://xboxflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0