Nya Halo banor

Igår släpptes "Heroic Map Pack" till Halo 3. Tre stycken nydesignade banor, alla med lite olika teman och bakom liggande tankar. Jag laddade glatt ner dem idag och fick på kvällen chansen att testa banorna. Så här kommer lite tankar och information om de tre olika:

Standoff
En bana där varje lag har varsin bas (två lag i detta fall), lite stenar mellan basarna och en grop. Thats it, typ. Banan är ganska bred jämfört med de andra som finns sen tidigare. Detta var den bana som jag "råkade" ut för mest när jag spelade under kvällen och faktiskt den banan som jag tycker minst om. Den är ärligt talat riktigt tråkig. Enda gången som den blev intressant var när vi spelade capture the flag. Annars känns det som att baserna ligger alldeles för nära varandra, det finns inget uttrymme att springa på riktigt och vara riktigt kluriga. De har även lagt in en funktion som gör att man kan öppna en bakdörr till fiendens bas. Tror att den kan vara till nytta i början, innan spelare har lärt sig hur banan funkar.
Allt som allt känns banan ganska trist, det är nog den banan som jag hoppas på att spela minst i framtiden.

Rat´s Nest
En bana som består utav massor av korridorer och en cirkelformad körbana. Fick bara spela den en enda gång när matcherna slumpades fram. Men den var himla rolig. Det var visserligen lite halvsvårt att veta exakt var man befann sig på banan, men det gjorde inte så mycket. Äntligen en bana som fordon kommer till sin rätt. Är man som jag som älskar att burna omkring med olika fordon kommer man älska banan. Jag tror att den kommer vara riktigt rolig att spela capture the flag på. Det var lätt att springa in i folk och lätt att lägga sig i bakhåll.

Foundry
Gigantisk lagerlokal som kommer med en inbyggd bana, men går även att rensa från allt (verkligen allt förutom tak och ytterväggar). Den inbyggda banan var som en labyrint och det kändes som att man aldrig visste var fienden skulle dyka upp. Jag tror att man kan själva skapa många egna roliga banor. Bland annat fick jag testa två svenska killars egna gjorda bana, där de hade gjort ett torn mitt i lokalen som endast kunde bestigas genom gravitylifts.

Allt som allt är jag lite kluven till paketet. Den enda banan som verkligen känns lockande att spela är Rat´s Nest. Foundry kräver nog att man lägger ner mycket energi i forge. Standoff är en riktigt tråkig bana som känns snabbt ihopkraffsad, även om den säkert inte är det. Ca 100 kronor som paketet kostar känns nästan lite i överkant, men det är nog bara för att jag är snål. Har man tid, så är det nog faktiskt bättre att vänta tills april, då den blir gratis om jag inte missminner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0