Achievements och Onlinespel

Nu har jag äntligen kommit ifrån Achievements jakten. Fick ett ryck för några månader sen att jag var tvungen att skaffa mer gamerscores på min 360 och glömde på så sätt bort att faktiskt försöka ha roligt när jag spelar. Nu har jag hittat tillbaka till den rena spelglädjen istället. Att jag får achievements under vägen är inte helt fel dock, det är ett roligt sätt att faktiskt sträva lite extra i spelen. Så länge det är achievements som känns roliga att försöka få. Att få en för att man klarar en bana känns sådär lagomt roligt.

Att spela online är något som också har fått sig ett lyft i och med Xbox 360. Nu har jag inte testat PS3:an, men onlinestödet på 360´n är helt makalös. Det är alltid roligare att spela med andra och nu kan man göra det även om man sitter på varsitt hörn av kungadömet. Det är också kul när de har lagt in så att man kan spela co-op över LIVE. Dock förvånar det mig att de inte samtidigt lägger in så att man kan spela co-op via splitscreen. Det är få spel jag faktiskt har hemma som man kan spela flera på samtidigt på en maskin och en tv.


Kommentarer
Postat av: k-paw man

Jag tror splitscreen kommer bli mycket ovanligare framover. Dels for att det ar ett ganska knepigt lage att programmera in (har jag hort) da grafik maste skalas och fixas och sa vidare och tack vare internets utbredning... Tyvarr! Det ar nog framfor allt party-spel som kommer ha flerspelsmojligheter pa samma konsol i stor utstrackning har framover... och fightingspel.
Kampa pa med achivements!

2007-07-11 @ 11:46:57
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Angelica

Achievments... är ju som meningen med livet...

2007-07-12 @ 08:51:11
URL: http://xboxflickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0