Konsten att handla spel.

Xboxflickan skrev häromdagen om att Bomberman släppts på Xbox Live Arcade. För er som inte känner till vad Live Arcade är, så är det en online funktion på Xbox 360 som gör att man kan ladda ner mindre spel, för en mindre penning. Det är just detta som gör att jag faktiskt skaffar dessa spel. Om de hade släppts¨på riktig skiva hade jag antagligen inte köpt dem. Visserligen hade de varit mycket dyrare med tanke på att det hade kostat att trycka skivorna, moms och stuff. Men även om spelet hade kostat lika mycket som det gör nu, så hade jag troligtvis fortfarande inte köpt dem. Vad är det då som gör att jag faktiskt lägger ner de 50-100 kronor som dessa småspel kostar?

Tja, antagligen är det just för att det är simpelt och enkelt att faktiskt bara ladda ner spelet. Det går relativt fort, jag behöver inte lämna mitt hem och många av spelen är riktigt roliga. Dessutom kan jag ladda ner ett demo innan jag bestämmer mig om det är värt pengarna. När man dessutom laddat ner demot, så behöver man inte ladda ner någonting mer om man vill ha fulla spelet. Det räcker med att "låsa upp" spelet. Simpelt och bra.
Nu är det inte så många spel som jag har laddat ner. De som jag har är:

- Carcassone
- Catan
- Worms
- Uno
- Texas Hold'em

Tror inte att jag har några fler. Det som mest lockar, som ni kan se, är konverteringar av brädspel och kortspel. I november kommer dessutom gamla hederliga Talisman till Arcade och det är ett givet köp.

Appropå köp, så tycker jag att jag gjorde en bra deal idag. Jag bytte in några 360 spel som jag inte spelar, mot Crackdown och 40 kronor i handen.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

utav de där sakerna du räknar upp som en kostnad för att få ut spelen på dvd är det väl i princip endast frakten och hanteringen som skulle kosta. att trycka spel är väl extremt billigt för företagen? och momsen... den betalar du nog också på xboxlive.
men, trots det så har du nog rätt i att ingen skulle köpa dem på skiva. för sådana där småspel är lättillgänglighet A och O. Att behöva gå och hämta en skiva för att spela lite catan skulle vara så otroligt meningslöst liasom.
Nåja.. Glad att se att du håller gäjmingen igång!

2007-07-19 @ 18:21:54
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Angelica

Meeeh! Du har ju glömt Golden Axe, det är ju lätt värt :D

2007-07-20 @ 08:16:14
URL: http://xboxflickan.wordpress.com
Postat av: Gwellmyn

Glömt och glömt. Jag har ju spelat det så mycket på min gamla Amiga så jag vet inte om jag vill ladda ner det och spela det.

2007-07-20 @ 16:03:22
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: k-paw man

gwellmyn.. kan man verkligen få för mycket golden axe?

2007-07-26 @ 11:09:38
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0