SF dominans.

Läste i DN idag att Astoria har lämnat en konkursansökan till tingsrätten. I och med detta betyder det att SF får så gott som Monopol på hela biografindustrin i Sverige. Kvar finns endast privata aktörer som har en ensam biograf och det är inte helt lätt för dem att få det att gå runt.
Samtidigt gnäller SF över att det inte går bra för dem heller, men de lyckas hålla sig kvar vid makten, hur kan det komma sig?
Jo bland annat bedriver de en personalpolitik som är inte ens värd namnet, där varje varje anställd på biograferna bara ses som en i en stor massa och är en drönare som bara ska se till att pengarna flödar in. De ska gärna ha så lite betalt som möjligt och gärna arbeta tills bristningsgränsen. De får dessutom stå för alla handlingarna och får ta den skit som kommer från kunderna, även om det är personer längre upp i företaget som egentligen bestämmer hur allting ska gå till.

SF lider även av ett problem, som visserligen inte är ovanligt i större koncerner, vilket är att de aldrig, aldrig, aldrig lyssnar på fotfolket. De som jobbar på biograferna är de som har mest kontakt med kunderna, de är de som får in alla klagomål och när dessa klagomål eller för den delen förbättringsförslag lämnas vidare till högre makter, så händer i-n-g-e-n-t-i-n-g. Huvudkontoret kommer gärna med egna förslag på hur allting ska förbättras, men frågar aldrig de som jobbar på biograferna om det är en bra ide eller inte. Istället genomförs ideér som senare visar sig vara en otroligt kass ide, som dessutom gör att kunderna blir ännu argare eller att personalen får ännu fler arbetsuppgifter som de inte hinner med att göra.

Jag har försökt ha haft förståelse för företaget, jag har försökt att förmedla mina tankar och ideér i hopp att det är inte så dåligt som alla säger. Men nu efter 3,5 år har jag insett att det finns inget hopp alls för ett skitföretag som SF Bio. Jag kommer inom kort att säga upp mig och jag hoppas ärligt talat att något kommer att hända att företaget går i konkurrs, så att det får en tankeställare och att nya aktörer kommer in på marknaden som gör att den kan börja blomstra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0