Wii like to get fit

E3 mässan fortsätter sin framfart. Har precis tittat på Nintendos presskonferans. Till och börja med var det inte mycket som imponerade. Visst de visade upp en ny Zapper, som visserligen ser cool ut och kommer säkert vara rolig att använda i de FPS som kommer att dyka upp som t.ex Resident Evil: Umbrella Chronicles. Men annars var det mest skåpmat. Vi visste redan att det skulle komma ett nytt Mario Kart, även om det var trevligt att få reda på att det kommer ha onlinestöd så att man kan spela mot andra via nätet.

Men sedan kom det stora WTF! De visade upp något som jag inte riktigt förväntat mig. De har visserligen redan visat att man kan få träna en del med hjälp av Wii Sports. Men att de skulle ett "spel" som Wii Fit hade jag aldrig räknat med. Till "spelet" kommer det även en bräda som man står på och balanserar för att få så mycket träning som möjligt. Det känns svårt att förklara hur det funkar så jag föreslår istället att ni tar en titt på videon nedan.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hoho, ser ju faktiskt rätt roligt ut. En stund. Och det ser ju ganska harmlöst ut. Inga självlåsande portar, inga jobbiga pulsklockor och inga handfat att slå huvudet i!

2007-07-12 @ 08:52:15
URL: http://xboxflickan.wordpress.com
Postat av: k-paw man

det känns inte så överraskande. men, den där brädan var lite ny! sen är de säkert som med all träning. man kan tänker: varje dag! och så blir det fyra gånger och aldrig mer...

2007-07-12 @ 12:15:08
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0