10 år.....

.....så många är det sedan jag tränade sist. Då gick jag första året på gymnasiet och det första vår lärare i idrott sa till oss var:

"Ni går på media, och jag vet hur ni brukar funka, ni är lata jävlar som bara ställer till bekymmer och kommer aldrig på lektionerna, så jag förväntar mig ingenting från er."

Hon fick ju rätt, majoriteten av oss valde att gå tillräckligt för att få ett IG i ämnet och sen ingenting mer, varför ska vi göra det när vi får ett sådant välkomnade.

Men idag hände det. Jag och David, efter lite irrande omkring i Skanstull, stegade in på Badmintonstadion och spelade för första gången. Jag var helt slut efter 10 minuter, men det kändes väldigt bra att komma igång. I en timme höll vi på att slå den förbaskade fjäderbollen fram och tillbaka över nätet. Vi räknade även poäng, men eftersom David vann alla matcherna så glömmer vi det. Han fick mig även springa som en vettvilling fram och tillbaka på plan. Men jag gav honom allt en del kluriga bollar tillbaka.
Känner mig väldigt duktig och nu hoppas jag bara att vi kan köra en gång i veckan så att jag faktiskt får upp ett flås att räkna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0