Otränad som få!

Är det någon som är otränad så är det jag. Jag har spelat en timmes Wii sport och jag är helt slut och min arm har nästan domnat bort. Så fort jag försöker lyfta mitt glas så skakar hela armen. Börjar inse att jag verkligen behöver börja träna. Jag och David funderar på att börja spela badminton, problemet är att det är lite dyrt. Visserligen kan jag få tillbaka en del genom friskvårdsbidrag på jobbet, även fast jag bara jobbar runt 40 timmar i månaden. Det gäller att uttnyttja jobbet så mycket som möjligt, mwhahaha.....

Inför varje sommar bestämmer jag mig för att "den här sommaren ska jag ut och springa", yeah right, det gick ju bra. Jag införskadde en dansmatta för att få lite träning, den ligger nu instoppad i skåpet och tas fram kanske varannan månad eller så, knappt det. Jag trodde att min Nintendo Wii skulle få mig att röra en del på mig, men eftersom Nintendo inte behagar släppa några dundertitlar så är inte heller den påslagen speciellt ofta.
Det är inte så att jag behöver gå ner i vikt, det är inte därför jag tänkt börja träna, utan det är för att jag ska slippa bli andfådd av att bara gå i ett par trappor. Måste få något som i alla fall liknar kondis.

Kanske ska övertala Anna att vi ska köra ett Wii sport pass varje kväll?

Btw så har jag spöat ytterligare två giganter eller kolosser. De blir allt klurigare och klurigare att dänga. Den sista är säkert übersvår och kräver att man behöver en IQ på 200 för att dänga den, vilken tur att jag har det då ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0