Tror folk för mycket om mig?

Jag tror att de flesta vet att jag gillar tv-spel något offantligt mycket. Ett problem som dyker upp dock är att eftersom jag gör det, så tror alla direkt att jag är en mästare på att spela dessutom. Jag har inte tänkt så mycket på det förren jag surfade in på den här "bloggen". Nu är visserligen inte jag en "speljournalist", men mycket liknar mig. Bara för att jag gillar spel och vet mycket om den, betyder inte att jag är så duktig på dem. Jag får ofta stryk av folk och ibland märker jag att de nästan blir förvånade "han som spelar så mycket?". Visst jag spelar väl mer än den genomsnittliga, men det som utmärker mig som hardcore spelare är att jag läser mycket om tv-spel. Jag är som Dogma, jag älskar att läsa massor om spelen jag älskar, jag vill veta allt om det som ska komma och det som varit.

Tittar man t.ex på mina gamerscores på min 360 så kommer folk att skratta. Jag har inte många poäng, jag har inte ens kommit upp i 1000, medan många jag känner har närmare 10000 poäng.


Kommentarer
Postat av: k-paw man

tja, jag förstår vad du menar. jag tror det kommer ifrån att man tänker sig att du spenderar väldigt mycket tid spelandes och att du samtidigt satsar stenhårt på att få elita skillzors. Även om det inte nödvändigtvis är så. Det är som med mig och japanska typ. Jag är bra och kan mycket.... men är knappast elite.

2007-05-31 @ 15:27:45
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Tobias

Fast jag försökter inte bli elit, jag tycker bara mycket om att spela. Visst det är kul att visa sig duktig, men det är inte direkt det viktigaste. Jag föredrar till exemepel att spela MED folk än EMOT dem.

2007-05-31 @ 15:44:35
Postat av: k-paw man

ja nej, jag menade inte att du försöker bli elit. men det är det man tänker sig eftersom du spelar väldigt mycket.
jag hoppas på sammanfattning av rollspelet!

2007-06-01 @ 08:31:11
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0