Uppföljarnas tid

Nu börjar sommaren närma sig och med den "Biosommar 07". Denna biosommar består utav nästan bara uppföljare. Det började med Spiderman 3 och fortsätter med Pirates 3, Die Hard 4, Harry Potter 5 och Fantastic Four 2. Två av filmerna är dessutom baserad på serier, The Simpsons och Transformers. Plötsligt har det blivit inne att göra film utav antingen äldre filmer eller gamla serier. Är det så att Hollywood insett det finns ännu massor att mjölka ur dessa gamla stofiler.

Även gamla actionhjältar ger sig på sina gamla bravader. Först ut var Arnold med Terminator 3, sedan kom Stallone och gjorde en ganska välgjord Rocky Balboa (Rocky 6). Nu försöker Bruce Willis anta rollen som John McClane igen. Det är dock inte det värsta, efter att surfat runt på mina vanliga forum hittade jag den här, jag hoppas för gudskull att Stallone har lika mycket självdistans till denna gamla djungelkrigare som han hade till Rocky, för då kan det faktiskt bli ganska underhållande. Men det jag har sett av trailern så verkar det bli överdrivet myckte blod.

Är det så att bara kommer att komma uppföljare under en längre tid nu, tills manusförfattarna har fått tillbaka sin självkänsla och inser att det faktiskt kan skriva nya bra manus. Att de inser att de stora namnen, inte är så stora längre. Förut drog namn som Sylvester Stallone, Bruce Willis, Gene Hackman och Kevin Costner folk till bion bara för att de var de som var med i filmerna. Så är det inte längre. Numera är det regissörerna eller producenterna som har blivit de riktigt stora namnen, men även här har de börjat fallera. Steven Spielberg och George Lucas är inte lika hotta längre.

Appropå uppföljare så kommer Indiana Jones 4 ha premiär nästa år.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

jag tror inte de handlar om sjalvfortroende. utan om stagnering och dekadans som foljt i kolvattnet pa hollywoods enorma framgangar. det finns inte langre nagra kreativa krafter av varlde i hollywood (sa gott som). Man kan ju dock hoppas att det andras nagot.

2007-05-22 @ 08:27:54
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Arktos

jag ville egentligen bara göra reklam för min nya blogg. Där kan man läsa fantasy skriven av mig. Kul va!?

2007-05-25 @ 00:22:07
URL: http://arktos.blogg.se/saga
Postat av: k-paw man

då reklamar jag också ^^
http://kinapuffen.blogg.se/digital/

2007-05-25 @ 10:06:09
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0