Det är trevligt när det flyter.

Har bestämt mig för att ta göra en egen ö med historia och allt till rollspelet Eon. Tanken är såklart att låta mina vänner få spela på denna ö senare. Jag har funderat ganska mycket på hur jag ska lägga upp ön, hur den ska se ut, vad den ska ha för historia osv.

Nu har jag äntligen börjat skriva ner mina tankar och lagt upp hur berättelsen ska se ut. Jag har även börjat skissa på lite kartor och sådant. Det är det jag tycker är mest kul, även om jag riktigt usel på att rita. Jag har nu testat att använda ett kartprogram, vanliga hederliga paint och ritat för hand. Mitt senaste alster, hur själva staden kommer att läggas upp kan ni se nedan. Ber om ursäkt att bilden inte är den bästa, är lite svårt att fota ett vanligt hederligt papper...... ber om ursäkt om jag förolämpar någon konstnär eller arkitekt också, jag är endast en nybörjare.

image10

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du får lära mig att spela såntdäringa nån gång :)

Eller så bestämmer jag så spelar vi munchkin!

2007-10-17 @ 21:20:48
URL: http://xboxflickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0