Spel hela dagen!

Igår var en dag fylld av spel. Började med att jag spelade ett par partier Halo 3 med Angelica och Jens. Var riktigt, sköj, även om vi mest fick storspö. Jag skyller på de andra, mig kan det ju inte vara något fel på =)

Vid tolvtiden dök Tomas, Ove, Jocke, Peter och Danni upp och då var det dags att försöka ta makten i universum, i det glädjefyllda spelet Twillight Imperium. Många avtal slöts och en del bröts. Blev ganska mycket att man stod vid gränserna och gruffade mot varandra. Jag tog första steget, som en av smånationerna, och gick in i fiende mark. Jag behöll faktiskt det solsystemet under hela spelet, även om jag förlorade andra. De två som blev riktiga hot egentligen var Oves piratklan och Tomas Star Trek-Borg liknande varelser. Tror att bägge två var ute efter total maktdominans. Men min, Peter och Jockes allians höll för trycket.

image11

Vid niotiden var dock Peter tvungen att åka hem och eftersom det var hans spel så blev det att packa ihop. Jocke och Danni begav sig sedan iväg också, efter att vi skrattat åt några fåniga klipp på youtube.
Det var då Buzz drog igång med Musik Quiz. Tomas kallade mig för 40-åring bara för att jag kan äldre musik och alla fick vinna varsin gång. Kvällen avslutades med batalj i Star Fox Armada, där jag kickade de andra butt så hårt! (Okej inte helt sant, men jag vann i alla fall några matcher).

En mycket lyckad dag i mina ögon. Borde ha flera sådana helt klar. 

Kommentarer
Postat av: k-paw man

tog du foton! herregud.
men det gick jättedåligt för mig sista rundan. jocke flydde den fegisen. nåja. så kan det gå. rundan efter hade han varit död död död.
typ.

du har rätt. det var en mycket trevlig dag.

2007-10-29 @ 17:22:48
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0