Hur kan man göra såhär!

Sitter i lugnan ro och har precis kollat färdigt på C.S.I på femman. Kollar in vad som komma skall på de andra kanalerna genom nätet och upptäcker att programmet "Världens skitigaste jobb" ska strax börja på Discovery Mix. En alldeles underbar kanal för oss som inte har råd att införskaffa Discovery kanalerna, som jag förövrigt tänker göra när jag väl får en bättre inkomst. Jag zappar till den plats där jag vanligtvis har Discovery Mix. Vad möter mig? Ja inte är det programledaren som vallar sig fram genom lera, letandes efter mördarmaskar. Nej iställer får jag se några idioter springa omkring på en gigantisk gräsmatta, jagandes en boll, tror att det kallas för fotboll. I övre högra hörnet är inte den tradionella Discovery loggan kvar, utan den är ersatt av en hemsk logga som säger "TV4 Sport". Jag sitter bara och gapar.

De kan väl inte mena allvar att kanalen är ersatt med ytterligare en jävla sportkanal. Frenetiskt letar jag mig in på COMHEM:s hemsida och finner att så är fallet. De har tagit bort Discovery Mix och ersatt den med Sport! Jag börjar bli riktigt förbannad. Det är allt för ofta som bra tv-program ersätts med fotboll, motorcross, ishockey eller någon anan fjollig sport, jag kan leva med dessa tillfällen, även om det gör mig sur. Men att ta bort en hel kanal för att ge plats åt idioter som jagar en boll, det är bara för mycket! För helvete COMHEM, ge tillbaka min dokumentär kanal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0