VIljan att göra något

Jag har under mina 26 år hunnit med att arrangera en del grejer. En del lajv, en del brädspelsturneringar, till och med en pjäs och en och annan kortfilm. Nu var det ett bra tag sedan jag arrangerade något och jag har insett att jag återigen vill göra någonting. Jag vill göra något större igen, men jag vet inte vad. Jag vill dessutom ha fler folk med mig i det som jag vill göra, även om jag inte vet vad. Men det är där vi har ett problem. Jag har märkt att desto äldre man blir, desto mer får man kommentaren "Låter skitkul, gör det du". Vad hände med "Ja! Det gör vi!". Visst, jag tar gärna på mig ledarrollen, men jag vill känna att de andra som hjälper mig är lika engagerade i projektet som jag är, och är inte med bara för att vara snälla. "Men", säger någon då, "är inte det som en bra ledare gör, engagerar folk så att de tycker det är roligt". Absolut är det så. Men det är inte så kul att försöka engagera människor som går in i ett projekt, utan att riktigt veta om de vill det eller inte, utan i alla fall verka lite intresserade.

Nu vart det väldigt mycket gnäll. Min poäng skulle egentligen vara, jag vill göra något skôj! Men jag vet egentligen inte vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0