Flest spel, vinner.

Ni som följt min blogg under ett tag vet att jag har börjat skriva om de spel som jag klarat av. Bland annat för att jag själv för en gång skull ska ha en chans att reflektera över vilka spel jag klarat och hur många under ett år, men också för att helt enkelt skryta litegrann. Fabror Atlas hakade på idén och gjorde sin egna lista på avklarade spel. Hans lista har växt ganska mycket och jag har faktiskt ifrågasatt vissa av spelen som fanns med på hans lista, då flera är freeware spel som går att spela via en vanlig webläsare. Detta har mest varit på skoj, men så igår valde han skriva ett blogginlägg om hans avklarade spel och han avslutade med:

Så det är lite av tanken bakom listan. Sen vore det en skön bonus om jag lyckas klå Gwellmyn och hans lista över sina avklarade spel. ;)

Detta fick mig helt klart att fråga om det var en utmaning. Så efter en liten diskussion med Atlas har vi kommit fram till att göra detta till en liten tävling mellan oss två. Vem kan klara flest spel under året. Så klart finns det vissa regler:

- Spelen ska vara köpspel på konsol eller dator
- Även spel från XBLA, VC och PSN går bra
- Spelen måste ha ett "riktigt" slut, alltså inga sportspel eller dylikt
- Vi får ha spelat igenom spelen tidigare

Den som vinner får så klart den gigantiska äran, medan förloraren får göra något pinsamt. Vad är vi inte riktigt överens om ännu, men vi har småpratat om att knyta det an till Radio Speltorsk.

Såsom vi ligger till just nu leder jag med 4-3. Men det kommer säkert kunna vända snabbt. Må bästa man vinna käre Farbror Atlas. Må bästa man vinna.


Kommentarer
Postat av: Farbror Atlas

Jag ser mig faktiskt lite som en "Dark Horse" i sammanhanget. Med familj och unge så räcker inte riktigt tiden till när det gäller att ta sig igenom massvis med spel och jag tänker defintivt inte ta mig igenom spel som jag inte gillar bara för att de är lätta. Nä, här ska det vara kvalitativa sessioner, inget annat.

Men i vilket fall - lycka till Gwellmyn! Jag ska göra allt för att slå dig. :)

2008-04-12 @ 23:20:39
URL: http://farbroratlas.wordpress.com
Postat av: Gwellmyn

Jag kan inte påstå att min tidigare meritlista är något som talar till min fördel.

2008-04-13 @ 01:12:37
URL: http://gwellmyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0