Kort- och brädspel intar Arcade

De flesta borde vid det här laget känna till att på Xbox360 finns något som heter Xbox Live Arcade. En nedladdningstjänst där det varje onsdag dyker upp billigare och enklare spel. Det som är kul att fler och fler kort- och brädspel har börjat portas till digitala varianter och släpps därefter på Arcade. Än så länge har vi fått UNO, Carcassone, Settlers of Catan, Fler som är påväg är Lost Cities (släpps nu på onsdag), Magic: The Gathering, Puerto Rico, Monopol, Talisman och Ticket to Ride. Som gammal spelräv som gillar att spela i goda vänners lag är detta perfekt. Nu får jag chansen att spela mot personer, även när mina andra vänner inte har tid att spela. Än så länge har dessutom portningarna varit riktigt bra. Carcassone är till och med möjligt att spela flera på offline. Vilket Anna och jag gjort ett antal gånger. Visst, det går inte upp mot de riktiga spelen där man själv får flytta på korten, gubbarna eller brickorna själv. Men det är ett bra substitut och betydligt mycket billigare. Nu väntar jag bara på att följande spel ska släppas:

RoboRally
San Juan
Memoir 44
Axis and Allies
Britannia

De två sistnämnda kommer nog inte dyka upp. De tar lite för lång tid att spela för att folk ska orka sitta och spela över nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0