Star Trek nörden har vaknat.

Under två år såg jag igenom hela Star Trek: Next Generation, Deep Space Nine och Enterprise. Jag såg första avsnittet av Voyager, men kände mig ganska mätt på serien efter ett hundratal avsnitt. Så jag lade Voyager åt sidan och tänkte att jag skulle ta upp den igen en vacker dag. Nu när Star Trek Online kom på tapeten så blev jag lite sugen på att höra obegriplig teknisk babbel igen. Sagt och gjort, jag påbörjade Voyager.

Det brukar alltid ta några avsnitt, typ första säsongen, innan jag vet vad jag ska tycka om olika serier. Voyager lider tyvärr av samma problem. Jag har är barnsligt förtjust i de andra serierna och hoppas att jag kommer bli det för Voyager också, men just nu känner jag inget för karaktärerna. Jag tror dock att serien kommer att ta sig ochbli riktigt bra efter första säsongen.

Jag ska försöka att inte jämföra den med de andra serierna, då är jag bara rädd att jag kommer bli besviken. Den bästa Star Trek serien är fortfarande Enterprise, även om jag verkar vara en av de få som tycker det. Den hade en spännande berättelse, bra skådisar och intressanta karaktärer. Voyagers karaktärer känns lite plastika, men återigen, det tar ett tag innan skådespelarna har blivit varma i kläderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0