Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Homestar Ruiner - avklarat.

Äntligen ett peka-klicka spel på Wii! Även om det bara är första episoden och en ganska kort sådan så var det helt klart värt de 90 spännen. Jag har inte läst något av webcomicen som den baseras på, men skrattade högt flera gånger. Jag förstår verkligen inte hur de lyckas med så bra manus på peka-klicka spel, men oftast inte med andra? Det enda jag kan klaga på som sagt var att det var kort, lyckades klara det på ca 3 timmar och nu känns nästa episod ganska långt bort. Men den som väntar på något gott. Det är nästan så att jag funderar på att börja läsa serien också.



Ställning Gwellmyn vs. Farbror Atlas: 16-18

Avklarat 2008

1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass
2. Mass Effect
3. Army of Two
4. Portal
5. Professor Layton and the Curious Village
6. Super Mario Galaxy
7. Golden Axe
8. Mario Party DS
9. Neutopia
10. GUN
11. Sam & Max 101: Culture Shock
12. Sam & Max 102: Situation: Comedy
13. Sam & Max 103: The Mole, The Mob and The Meatball
14. New Super Mario Bros
15. Bionic Commando: Rearmed
16. Strong Bad's Cool Game For Attractive People: Homestar Ruiner

Kommentarer
Postat av: Farbror Atlas

Oooh, spännande. Inte hunnit tanka hem det än. Med min sega lina tar det väl ett par dar typ.



Btw, spelet bygger snarare på en animerad flashfilmserie än en webcomic. Så du vet. Men se den. Jag tycker den är riktigt skön. Åtminstone den med Strong Bad i huvudrollen.

2008-08-16 @ 19:04:00
URL: http://farbroratlas.se
Postat av: Gwellmyn

Ja det stämmer ju! Jag som var förvirrad. Ska nog fortfarande ta en titt på den i alla fall.



Tycker även att det är kul att det är en och samma person som gör rösten till alla karaktärer. Förutom de kvinnliga.

2008-08-16 @ 20:24:14
URL: http://gwellmyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0