Hatar förkylningar

Min flickvän har under veckan varit jätteförkyld. I min enfald hoppades jag på att jag skulle slippa få ärva den av henne. Men pilutta mig. Nu sitter jag här med trasig hals och tillräckligt mycket slem att jag skulle kunna fylla ett badkar. Jag kan ta att förkylningar, så länge jag slipper halsontet. För det är tamejfan det värsta. Inatt fick jag inte sova mycket tack vare en värkande hals och så fort jag svalde trodde jag att jag skulle drunkna i slemmet.

Så nu sitter jag här och dricker varmt honungsvatten, inte direkt en favoritdryck, men den funkar så länge den är varm. Värre är det när den blir kall, då blir det bara sött och sliskigt. Egentligen är det ganska mycket som smakar hemskt när det blir kallt, som t ex Kaffe, te och glögg. Det är inte lika illa när kalla drycker blir varm. Coca Cola går att dricka ljummen, även om den är godare kall. Samma sak med mjölk. Nä nu har jag gnällt tillräckligt. Ska ta och tappa upp ett bad.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Bli frisk! Hur ska vi annars kunna spela Arkham Horror på lördag? :(

2008-02-28 @ 10:37:51
URL: http://xboxflickan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0