Mustigt värre

image20

Känner ni igen dessa? Jupp det är de nya smakerna på julmust som spendrups lanserade förra julen (ja det blir faktiskt förra julen, det är nytt år). Jag har varit lite skeptisk till dessa nya smaker. Kanske är det för att jag är tradionell när det gäller julmust. Det är knappt att jag köper annan julmust än apotekarens. Men idag gjorde jag ett undantag och köpte julmusten längst till vänster. Dvs "Julmust med smak av Julkola". I min dumhet trodde jag att de menade att de hade lagt lite mer cola smak på den, som i coca cola eller pepsi. Men så var inte fallet. Nej, det var såklart kola som i godiskola. Så ni kan ju tänka er mitt ansiktsuttryck när jag tog första klunken. Kola smaken kom inte förren som eftersmak och det smakade verkligen såndär billig kola som man kan köpa som lösgodis. Nej fy fanken. Vidrigt sliskigt. Jag tvingade dock i mig hela flaskan, synd på annars vettig julmust. Vet inte riktigt om jag kommer våga mig på att testa de andra, tydligen smakar den med julkryddor billig och dålig päroncider.

Kommentarer
Postat av: Farbror Atlas

Julnougat är ännu värre. Äckligaste jag någonsin druckit. Julkola var god i jämförelse.

2008-01-04 @ 10:51:14
URL: http://farbroratlas.wordpress.com
Postat av: Arktos

huwa! det låter vidrigt. Nej inga extra julmustsmaker för min del. Det är som cola vanilj - asäckligt även det. Fast Cherry coke är ok.

2008-01-05 @ 01:10:07
URL: http://bjornaxen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0