Wallace & Gromit på nya äventyr!

Telltales Games har mycket på G. Förutom sin långkörare i Sam & Max, så är jag även förväntansfull på Strong Bad´s Cool Game For Attractive People. Gissa om jag blev förvånad när jag idag fick ett mail om att de även kommer ge sig på den leranimerade serien Wallace & Gromit! Enligt Telltale Games kommer de arbeta nära Aardman som ligger bakom figurerna. Den kommer även hålla sig nära leranimationerna, även om de inte kommer bygga hela spelet på lera.

Precis som de andra spelen kommer den bli episodindelad och jag tror att det kommer kunna bli fantastiskt. Jag har länge varit ett fan av Wallace & Gromit och det har till och med hänt att jag tänkt att det är en skam att ingen gjort ett spel av figurerna. För er som vill veta mer så föreslår jag att ni tar en titt på en officiella hemsidan. Jag kan knappt bärga mig att få reda på mer om spelet, förutom det som står på faq sidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0